Er du vild med dit lokalområde, og har du gang i diverse arrangementer, så skal du bare læse med her. Det kan være svært at få folk til at komme til de forskellige arrangementer, men det kræver bare, at du gør en indsats, og så skal folk nok komme. Der er mange forskellige måder at markedsføre sig på nu til dags, så du skal altså ikke være bange for, at der ikke er en metode for dig. Det er uanset om du er en smule gammeldags, eller om du er skarp til de sociale medier, så er der markedsføringsprodukter til dig.
Keyhangers
Hvis du ønsker, at folk ligesom skal huske det lokale arrangement, så kan du passende benytte dig af keyhangers. Med sådanne nøgleringe kan man ikke undgå at blive mindet om arrangementet hele tiden. Det er en god måde at få folk til at huske, hvad der skal ske. Det kræver bare, at I får lavet nogle, så I kan begynde at dele nogle ud til de folk, som i regner med kunne have interesse i det.
Sociale medier
I disse tider kan man nærmest ikke nævne markedsføring uden også at nævne de sociale medier. Her er der utallige måder at markedsføre det lokale arrangement. Du kan f.eks. sende en mail til alle dem, du tænker kunne have en interesse i at deltage. Så bliver folk i hvert fald informeret om, at der kommer til at ske noget, og de er derfor nødt til at forholde sig til, om man vil deltage eller ej.
Et andet godt markedsføringsprodukt er Facebook. Her er der også flere måder at markedsføre sig på. Du kan f.eks. oprette en begivenhed, og så derefter invitere alle dem, du tænker kunne have en interesse i det lokale arrangement. Det er en rigtig god måde, og her skal folk også forholde sig til om man kan eller ej. Du kan også bare skrive et opslag på din væg for at gøre om dine venner kunne have interesse i at deltage i det lokale arrangement. Facebook er altså nærmest det ideelle markedsføringsprodukt, hvis du skal have nogle til at deltage i det lokale arrangement.
Gå på gaden
Endnu en måde at få folk til at deltage i det lokale arrangement kan være at gå på gaden. Hvis du er god til at snakke og overtale folk, så er det nærmest den bedste måde. Det kræver blot, at du har nogle gode markedsføringsprodukter, så du kan overbevise, dem du møder, om at de skal deltage. Det kan godt være en svær metode til at starte med, men jo mere man gør det, jo bedre bliver man til at snakke med tilfældige mennesker på gaden. Denne metode kan være god i større byer, men måske knap så svær at føre ud i praksis i små byer, da der ikke er nogen at snakke med på gaden.
Når du skal markedsføre det lokale arrangement, handler det altså om at finde nogle gode markedsføringsprodukter, så folk husker arrangementet.